Dumle här igen...



Igår kväll när vi hade ätit började matte prata om att åka till klubben. Yes! tänkte jag. Lite träning är ju inte fel, särskilt inte när matte tar med sig köttbullarna eller min favorit mus.
Men vad tror ni att hon gjorde?! Hon sa till mig att stanna och så gick hon ut och stängde dörren och åkte. Utan mig!! Ibland undrar jag vad hon har innanför pannbenet. Matte tänker i alla fall inte längre än vad hennes nos är, det är en sak som är säker.

Husse lugnade mig när jag gick omkring och svor över matte och sa att hon skulle på rosett tillverking inför utställningen den 1:e maj. Och att jag bara skulle fått ligga still i klubbstugan. Då lugnade jag ner mig lite, det är ju inte det roligaste man kan göra en tisdagskväll. Då ligger jag hellre på rygg i soffan och sover.

Over and out
Dumle D Davidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0