Dumle

Hej!
Nu är det Dumle som sitter vid tagentbordet. Matte är på jobbet så hon kan inte hindra mig.
Tänkte berätta hur jag upplevde helgen i Värnamo.

Lördagen började med att jag kände mig hungrig, men matte uppskattade inte att jag väckte henne. Fick ett "gå och lägg dig som svar". Oförskämt. Men jag la mig en stund. Nästa gång sa jag till matte att nu får hon allt ta och gå upp och ge mig min mat innan jag svälter ihjäl.
Efter mat och promenad var det inte så dumt att krypa ner till husse i den varma sängen. Matte däremot åkte iväg till Värnamo.
Jag och husse hade en härlig dag med en massa bus och promenader. Det blev även en sväng till Frasse och hans husse Jonas. Sen kom matte hem på kvällen och det blev lite mys i soffan innan vi gick och la oss.

På söndagen var det ungefär samma procedur som lördagen fast denna gången väckte matte mig! Så jag gick upp och åt lite frukost och fick ge mig ut på en lite längre promenad än vanligt för matte sa att jag skulle vara passiv så mycket idag att hon ville att jag skulle bli trött. Och trött blev jag, så när vi kom innanför dörren sprang jag in till husse och kröp ner i sängen igen. Jag protesterade väldigt mycket när matte sa till mig att det var dags att åka. Sa till henne att hon kunde åka så att jag och husse kan få sova utan att hon stör. 
Men matte gav sig inte! Utan jag fick ge mig ut till den kalla bilen och åka till Smålandsstenar för att möta upp Emma och Betsy. Betsy är en snygg rottweilertik men tyvärr så är hon redan upptagen. Och det sa hon till mig, men jag tyckte allt att hon kunde ta och dumpa Wiggo för mig, kanske jag kan lyckas charma henne nästa gång.

Uppe i Värnamo var det massivs med folk som jag ville hälsa på. Men vad säger matte då till mig? Jo, att jag ska ligga still på min pläd! Men! Jag kan ju få massa kel av alla andra. Och om jag är riktigt gullig så lyckas jag säkert att få smaka på någons fralla. Lite småtjurig var jag allt i början och tyckte synd om mig själv. Fast det gick över till slut och jag började känna mig lite trött igen.

När kursen var slut så åkte vi in mot Värnamo istället för att åka hem. Och vi hamnade på Banverket, och efter en liten stund dök en del av sökgänget upp! Vi ska träna! Jippi!  Denna gången behövde jag inte vänta så länge. Och jag var laddad till tusen! Det är så kul att träna! Fast innan jag kunde koncentrera mig på söket var jag tvungen att försöka spåra upp en hare som precis hade sprungit i området. Efter det kunde jag tänka mig träna sök.Jessica tyckte att jag skulle få det svårt med dolda figuranter så jag verkligen ska få upp nosen i luften och jobba lite. Och jobba fick jag! På andra skicket hade Siv krypit in i ett skåp! Och jag kände att hon var där men matte fattade inte så jag blev lite förtvivlad och började skälla på matte men hon fattade ändå inte vad jag menade. Så jag fick söka av lite noggrannare och tillslut hittade jag henne! Och fick en massa köttbullar!

Nu orkar jag inte skriva mer! 
Over and out
Dumle D Davidsson

 

Kommentarer
Postat av: Helena

Staaackars Dumle!! Vilken söndag, inte få hälsa??!.. Tur den avslutades med lite jobb!

2009-02-13 @ 08:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0