Ledarutveckling steg 1

Helgen som gick spenderades i Värnamo på Brukshundsklubben. Jag och Emma hade anmält oss till en Ledarutveckling steg 1 kurs för att ta första steget mot att bli instruktör eller i alla fall medhjälpare på kurserna.

Det  var riktigt intressant och väldigt roligt, det var en toppengrupp som hade anmält sig till detta! Toppenbra ledare som höll oss igång.
De flesta på kursen bodde över på hotell och när det var dags för mig och Emma att åka hem igen så ångrade vi oss nog båda två att vi inte hade valt att sova över. Det blev nog rätt så livat under Melodifestivalen kan jag tro =)

På söndagen började vi lite tidigare och idag fick även Dumle följa med (under protest från husse). Dumle skötte sig väldigt bra hela dagen med att ligga passiv inne i klubbstugan. Det är inte det lättaste när man är en hund som vill hälsa på allt och alla och tror att alla bara älskar honom.

När kursen var slut mötte jag, Emma och Jessica upp några från sökgänget inne i Värnamo för att träna sök inne på Banverket. Det var första gången jag och Dumle var med där och det är lite annorlunda sök om man jämför med skogssök. Men herr Dumle skötte sig riktigt bra och fick några svåra sök som han behövde för att få upp nosen i luften istället för att försöka spåra sig fram. Figuranterna var dessutom helt dolda inne i skåp så han fick heller någon hjälp av sin syn. 

Det var en kall och stolt matte som till slut kom hem efter en härlig helg i Värnamo! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0