Utställning...

När klockan ringde vid 4.00 igår så funderade jag ett tag på vad jag höll på med. Ge sig upp så tidigt för att åka på hundutställning!?! Och jag skulle inte ens ha med mig Dumle utan jag skulle bara följa med för att titta på de fina hundarna och ställa Kaiser i championklassen (första gången för både mig och Kaiser =) )

Som tur va så var vi i tidiga till utställningen så vi fick bra platser och hann sätta upp tält och borsta genom hundarna innan det var dags att börja utställningen. För vi märkte rätt så snabbt att det var en domare som hade gasen i botten hela tiden. Jag tror att det var dags för championhanarna redan vid halv tio och i vanliga fall så brukar man knappt ha hunnit avsluta juniorklassen då.
Jag och Kaiser entrade ringen och allt flöt på fint. Det är så kul att ställa honom, han tycker det är så kul (till skillnad från Dumle) vi hamnade på en tredje plats. Ann's hane Junior vann klassen och blev sedan 2:a bästa hane! Grattis Ann!


Efter att hanarna var avklarade i ett snabbt tempo så var det dags för tikarna, Dumles "småsyrror" Luna och Lovis var anmälda och bäst gick det för Lovis som vann unghundsklassen med CK och blev sedan reserv bästa tik!
När vi var färdiga med utställningen så fick vi se Kennel Gemmisa's valpar på 12 veckor för en sista bedömning innan de flyttar till sina nya hem! Som vanligt så värkte valpmagen lite extra när man fick mysa med dem! Dessa underbara små valpar!

Hann även att ta en sista titt på Ann's (kennel Astrospring's)valpar som nu börjar flytta hemifrån. Det ska bli väldigt spännande att se va dessa små varelser kommer att hitta på i framtiden!


Kommentarer
Postat av: kaiser

Hej Emma! Tack för att du tog hand om mig så bra i ringen....jag tycker du är duktig!!!



Hälsningar

Kaiser

2009-06-11 @ 17:43:48
Postat av: Ann Lundin

Tack för hjälpen med Astrospringrarna i söndags!

Här är det fullt upp med valpleverenser!!!

MVH Ann

2009-06-12 @ 21:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0