Raka spår

Igår var det en lugn dag, efter morgonpromenade kröp jag och Dumle ner i sängen igen för att mysa och slappa i några timmar, var lite trött efter utställningen dagen före. Men vi hann med att träna lite uppletande och apportering på förmiddagen.

Ikväll har la jag ett litet "bebis" spår åt Dumle. Tänkte se om han markerade pinnarna eller om han bara tänkte fortsätta att spåra. Dumle markerade inga pinnar, utan han bara plöjde fram i spåret. Kan ju bero på att spåret låg ca 10 minuter och det är alldeles för kort tid för Dumle. Så nu till helgen så ska jag ge mig ut i skogen och lägga ett riktigt spår åt honom.
Annars har Dumle roat sig med att spela lite fotboll här hemma (han har en leksak i munnen och springer runt och slår på en tennisboll med framtassarna) men när jag skulle filma honom så slutade han. Ska försöka fånga honom på film någon gång framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0