Sök, sök, sök!

Idag var det äntligen dags för sökträning igen! Det var ett tag sen jag och Dumle va med och tränade och det var en taggad hund jag hade med mig.


Träningen gick kanon. Dumle fick svåra gömmen ute på djupet och fick kämpa lite för att hitta figuranterna, men det är precis det jag ville. Och nosen var knappt nere i marken nångång utan upp i luften så nu verkar det har gått in i hans lilla hjärna att det fungerar inte så bra med spårningen i den här träningen.
Tyvärr så fick jag och Dumle sticka lite tidigare för vi skulle hem på lite kalas med våfflor. Det var en blöt, trött hund som tog emot alla gästerna och avslutade kalaset med att sova i mattes knä på två stolar.

Nu ska jag och Dumle lägga oss i soffan och läsa våra böcker om Sök och Uppletning som jag har köpt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0