Sommartid

Nu äntligen börjar det blir riktigt ljust om kvällarna! Som jag har längtat!

Morgonen började tidigt. Jag och Dumle gav oss ut på en långpromenad i det härliga vädret. Lite kallt men solen sken och det var helt tyst förutom allt fågelkvitter. Verkade som hela byn fortfarande låg och sov.
Senare på förmiddagen så åkte jag och Dumle iväg till Skeppshult för att träna lite sök. Som vanligt var Dumle taggad till tusen, lite för taggad enligt mig, han hade lite svårt att koncentrera sig på uppgiften. Alldeles för mycket spring i benen. En av figuranterna hade gömt sig riktigt bra, och där fick Dumle kämpa ett bra tag för att hitta henne. Efter att vi kört alla hundarna så var det dags för fika i solen! Och bus för hundarna! Fast Dumle hade inte riktig tid med bus, först måste man nosa av området innan man har tid att leka. Tog nog 10 minuter innan han märkte att Betsy försökte att leka med honom.

Nu ikväll har jag och Dumle precis kommit in från en cykeltur, nu är det dags att bygga upp kondition så att man orkar med att träna/tävla ordentligt i sommar och höst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0