Veterinären

Hej!
Idag åkte jag och matte till doktorn, matte hade hittat en knöl eller något på min tass (typ där jag hade mitt sår i julas) och veterinären tyckte att vi skulle åka in och visa upp tassen.
Visst, det är väl inga problem tänkte jag, bara matte kör mig så kan jag väl visa tassen för doktorn. Jag är ju ingen mes precis, inte som Alfons som inte ens vågar gå in till doktorn!

När vi kom dit så fick vi vänta en stund, men rätt så snabbt som kom min veterinär Lina och jag hoppade smidigt upp på undersökningsbordet, passade på att pussa lite på Lina med (har märkt att de flesta som jag pussar på tycker om det, till och med några domare i utställningsringen har fått en puss eller två).
Doktorn kollade tassen och kom fram till att det är en KLO som har börjat växa igen, tydligen hade inte hela sporren försvunnit när jag tog bort den som valp. Doktor Lina sa att om jag inte har ont av klon eller får några besvär så skulle vi låta den vara, annars så måste jag opereras! Och det kommer inte på tal! Jag tänker inte lägga mig under kniven, har aldrig varit för skönhetsoperationer, man kan ju inte bli snyggare än vad jag redan är...

Efter att vi var klara och jag hade fått lite godis av veterinären så gick jag och matte ut i receptionen och jag fick välja en ny leksak! Självklart valde jag den tuffaste! Ett vildsvin!

Så det har faktiskt varit en helt OK dag idag.
Förutom att matte tydligen fick för sig att hon var tvungen att klippa mig och klantig som hon är så klippte hon mig i tassen! Klantmatte!

Over and out
Dumle D Davidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0