Äntligen!

Hej hallå!
Dumle här igen, äntligen har jag lyckas knäcka mattes nya lösenord! Matte har knappt haft tid för mig de senaste veckorna, det har varit utställning och kurs hela tiden typ! Visst har jag fått följa med, men har bara fått vara passiv och inte tränat så mycket.

Jag har istället umgåtts med min husse, och det är inte fy skam! Han brukar alltid dela med sig av sin macka och tycker det är väldigt kul att leka med en tennisboll. Så jag brukar underhålla husse med det på kvällarna.

Men i fredags hade husse en överraskning till mig! Matte åkte iväg tidigt på morgonen till brukshundsklubben för att hjälpa till med utställningen (fjanteri, enligt mig) och efter en stund gick husse upp och sa till mig att vi skulle åka till min mormor och morfar i grävmaskinen! Det var riktigt spännande! Jag låg på golvet och såg ut hur bra som helst! När vi kom fram så hoppade jag ut och hälsade på Alfons snabbt för sedan tänkte jag ju att jag skulle hjälpa husse att gräva. Men det fick jag inte! Utan jag fick gå in till Alfons istället! Snacka om att jag blev förbannad! Jag ska ju hjälpa husse! Han fixar inte att gräva helt själv!
Men de lyssnade ju inte på mig, så jag gav upp tlll slut. (Jag hämnades lite genom att springa i jorden och smutsade ner istället)

Over and out
Dumle D Davidsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0