Utställning Smålandsstenars BK

Den 1:a maj är det alltid fullt ös på Smålandsstenars BK, då är det nämligen dags för deras årliga utställning och även lydnadstävling! I år var det första året som jag var med och hjälpte till. Det är mycket arbete som ligger bakom en utställning. De flesta hade lite panik de sista dagarna innan utställningen men allt löste sig!

Dagen började tidigt, jag stod och sålde kataloger tills det var dags att börja ställa lite hund. Jag hade blivit tillfrågad att ställa både Helge och Bisse. Tyvärr blev resultaten inte det jag ville ha men så går det ibland. :) Mattar och hussar var nöjda ändå.


Kunde inte låta bli att hålla ett öga på ringen där springrarna skulle ställas ut!

Här har vi en hög med dessa vackra hundar precis efter att de har varit inne i ringen

Innan finalen gick av stapeln skulle jag döma barn med hund. Det var många barn som ville vara med och tävla och alla var väldigt duktiga! Men det var några som utmärkte sig mer än andra. Vissa var så charmiga och några stycken var riktigt proffisga och visste precis vad de gjorde.


Det blev en lång och härlig dag på klubben med trevligt folk, fint väder och inte minst vackra hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0